Saturday, May 14, 2011

grateful.




-KISAH DONGENG-stacy



Ku sedar ku tak seberapa
Jika dibanding mereka
Yang jauh lebih megah dari diri ini

Apa yang mampu ku berhias
Hanyalah hati yang ikhlas
Terpendam simpan untuk dia yang sudi


Mencintai aku dengan seadanya
Mencintai aku bukan kerana rupa
Dalam waktu sedu
Dalam waktu hiba

Ku harapkan dia rela


Mencintai aku dengan seadanya
Sanggup menerima insan tak sempurna
Atau mungkin cinta sebegitu hanya
Kisah dongeng saja

Belum pernah ku merasakan
Dipeluk dalam dakapan
Eratnya melindungi jiwa rapuh ini

Sanubariku memerlukan
Kehadiran seorang teman
Tulus mencurah kasih sepenuh hati

Mencintai aku dengan seadanya
Mencintai aku bukan kerana rupa
Dalam waktu sedu
Dalam waktu hiba
Ku harapkan dia rela

Mencintai aku dengan seadanya
Sanggup menerima insan tak sempurna
Atau mungkin cinta sebegitu hanya
Kisah dongeng saja



THIS SONG REALLY MAKE ME SAD AND LEARN HOW TO APPRECIATE PEOPLE.


for those yg ada bf/gf diluar sana,appreciate lahh mereka seadanyakadang2 aku selalu terfikir,ada lagi ke people yg mcm ni?cinta yg pandang HATI je.aku rasa xde lagi.TIPU LAH kalau ada mesti sebab lain.it might be orang tu kaya or dia mnjadi salah 1 org yg penting untuk mencapai visi or misi dia.


and sometime,even aku berbadan gempal mcm ni and selalu terfikir,kalau aku yang sempurna anggota fizikal,tidak cacat,cuma aku punya bdan yg bersaiz XXXL menyebabkan dah 3 taun aku single.piraah la beeb.ko tu yg mcm taik buat org.okay sambung.inikan pula kalau org yg cacat anggota fizikalnya,boleh dikatakan tidak sempurna,lagilah.lagi kasihan tengok dorang.diorang tu mcmana hidup?MEH tunjuk kat aku,siape pasangan yg ikhlas untuk diorang.kalau lah hidup orang2 camni dipandang pada hati,mesti dorg xrendah diri.mestilah.


bersyukurlah apa yang kita ada sekarang ni..bila dah jadi antara org yg tidak dipandang langsung,BARULAH kita nak cakap "padan muka" kat diri sendiri..


SO,APPRECIATE LAH PEOPLE AROUND kita.jangan hidup nak enjoy je.enjoy boleh,tapi ingatlah org yg tersayang.bila ditarik skali je.okay,ko kene cakap kat diri ko sendiri jugak beeb.





-beeb-














No comments:

Post a Comment